Wspieramy Marcela Sprzątanie Świata Zielona Szkoła - Rymanów-Zdrój Dodatkowe dni wolne od zajęć lekcyjnych Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Dyżury pedagoga i psychologa Święto Edukacji Narodowej ,,Zielona Szkoła" klasa 8 - Bardo Śląskie Wycieczka klas 2 i 4 Kampania Pomarańczowej Wstążki Warsztaty tworzenia wiązanek z okazji święta zmarłych. Gminne obchody 101 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości Obchody 11 Listopada w szkole XIII Bieg Niepodległości Dzień Patrona Szkoły Mikołajkowa Noc w Szkole Wspólne wykonywanie ozdób świątecznych. Kampania Społeczna No Promil No Problem Warsztaty przyrodnicze Spotkanie opłatkowe Auschwitz- Birkenau w Oświęcimiu - klasa VIII Dziękujemy!!! Akcja - Zbieramy zużyte baterie - podsumowanie

,,Zielona Szkoła" klasa 8 - Bardo Śląskie

Z początkiem października klasa 8 pojechała na ,,Zieloną szkołę” do Barda Śląskiego. Bardo to ciekawa, niewielka miejscowość w Kotlinie Kłodzkiej na Dolnym Śląsku, leżąca nad malowniczą w tym miejscu Nysą Kłodzką, tworzącą przełom, który wykorzystuje się do spływów pontonami i kajakami. Ponadto Bardo nazwane jest miastem cudów, to słynne miejsce pielgrzymkowe, w którym można poznać kilka obiektów sakralnych.

Nasz pobyt był bardzo intensywny, ciekawy ze względu na położenie geograficzne, historię Śląska oraz religijność tego terenu.

W pierwszym dniu podążaliśmy szlakami Gór Bardzkich skąd roztaczała się przepiękna panorama na miasto i  Kotlinę Kłodzką. W kolejnych  dniach zwiedzaliśmy Kopalnię Złota w Złotym Stoku, Pijalnię wód leczniczych w Kudowie Zdroju, Twierdzę w Kłodzku z piękną panoramą na miasto. Odwiedziliśmy Bazylikę Matki Bożej Strażniczki Wiary w Bardzie, Ruchomą Szopkę  oraz Sanktuarium w Wambierzycach. W drodze powrotnej  odwiedziliśmy najbardziej  niezwykłe miejsce w Polsce Kaplicę Czaszek. Warto o tym poczytać i zobaczyć.

Byliśmy również w Górach Stołowych, przemierzając skalne labirynty i podziwiając fantazyjne kamienne grzyby i różne ciekawe  formy. Kluczyliśmy po półkach skalnych, przeciskaliśmy się w skalnych szczelinach i podziwialiśmy fantazyjne formy.  Celem w tej górskiej wędrówce był najwyższy szczyt  Szczeliniec Wielki, liczący 919 m.n.p.m. Wieczorami w ośrodku czas również nam szybko i ciekawie mijał: ognisko, karaoke, gry i zabawy  integracyjne, dyskoteka a także czas na bycie z sobą, ciekawe rozmowy na które coraz częściej brakuje czasu w szkole. Naszym zdaniem miejsce bardzo ciekawe na  pobyt i godne polecenia.